- Què he après de la lectura? Què ha aportat al meu rol de futura mestra?
La lectura, en primer lloc, m'ha ensenyat a mirar de resoldre els conflictes d'una altra
manera. No hi ha el perquè imitar la tutora sense analitzar-ho abans o
observar les creences que hi ha al darrera, què creu, quins
prejudicis té.
No només a resoltre els conflictes sinó també
moltes altres situacions que es viuen a l'escola dia a dia, gràcies
a la lectura, ho concebeixes d'una altra manera (he après a anar amb molt més
ull, investigar, analitzar... cada un dels fets i situacions que
observem per tal que no estiguin empapats per qualque tipus de
creença).
A més, he après que no hi ha una estratègia
que funcioni sempre (depèn de cada cas o situació). I pel que fa al
dilema entre els termes coneixement vs creença, és important
no només posar en dubte a la tutora amb la que no estam d'acord
sinó també posar en dubte la teoria en la que se sustenta, ja que
tota teoria pot esser motiu de crítica i, de la lectura, també he
après que no totes tenen una bona fonamentació. És important
plantejar-se quins són els fonaments teòrics en què se sustenten
els mestres d'avui dia perquè no sempre són vàlids.
- Quines preguntes puc plantejar a partir de la lectura a la tutora (mestra)?
Personalment,
com que ja he dut a terme els dos Pràcticums, jo si ara fes
pràctiques li demanaria:
-Quan hi ha
un conflicte entre infants sempre intervens?
-Intervens
sempre de la mateixa manera?
-Hi ha
qualque corrent o teoria en la que et bases per resoltre les
situacions de conflicte?
etc.
*Competències:
-1.És
autònom en l'aprenentatge: 1.2. Reflexiona i pondera sobre elements
que porten a una bona actuació professional i 1.4. Arriba a
conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació
recollida tant de la teoria com de la pràctica.
Justificació:
he reflexionat sobre diversos aspectes que, des del meu punt de
vista, porten a una bona actuació professional i, a més, crec que
la lectura en sí mateixa et convida a reflexionar-hi. També he
extret conclusions a partir de la lectura contrastant-les amb la
informació recollida a la classe teòrica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario