viernes, 14 de marzo de 2014

DAFO D'ETAPA (0-3 anys): (Seminari 1)

DAFO fa referència a un sistema d’anàlisi d’un centre educatiu que es fonamenta en la identificació de: debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats.

Les Debilitats ens ajuden a analitzar els recursos interns del centre. Per exemple: Què s’hauria de millorar?.
Les Amenaces són els factors de l’entorn que poden afectar a la marxa d’un centre. Ens podem preguntar: Què hi ha a l’entorn que afecta a l’escola?.
Les Fortaleses són l’obtenció de bons resultats. De què estem satisfets?.
Les Oportunitats Són factors externs que poden afavorir a l’escola. Què podem obtenir de l’entorn, com el podem aprofitar?.
 
*Competències:
-1.És autònom en l'aprenentatge: 1.2. Reflexiona i pondera sobre elements que porten a una bona actuació professional.
Justificació: a través del DAFO, he analitzat en major profunditat i he reconegut els elements que porten a una bona actuació professional.
-3.Analitza i reflexiona sobre el funcionament dels centres d'Educació Infantil: 3.2.Aporta reflexions en quant a l'organització del centre: distribució del temps i de l'espai, dinàmiques de treball, coordinació entre professorat, relació amb les famílies i amb el context proper; i contrasta aquestes amb evidències.
Justificació: s'ha reflexionat conjuntament i s'han posat exemples sobre l'organització dels centres de l'etapa 0-3 anys.
 
DAFO
(ETAPA 0-3 ANYS; ITINERARI B)
 


DEBILITATS
AMENACES
--Fer servir material molt estructurat (manca de material estructurat).
-Assitencial (etapa) (molt assitencial etapa 0-3 anys).
-Qualificació/formació mestres.
-Comunicació amb les famílies.
-Feina no molt ben remunerada.
-Horari rígid.
-Rutines inflexibles.


-Ràtios molt altes.
-Salari.
-Lleis educatives.
-Cost, pressupost estat.
-Valoració (concepció) Educació Infantil.
-Atenció primerenca (abans no n'hi havia ara sí).
-Crisis.
-Manca de suports (PT).
FORTALESES
OPORTUNITATS
-Fer servir material no estructurat que els infants no solen trobar a ca seva.
-Major formació dels docents.
-Treballar per parella educativa (funciona ara? Algunes).
-Aules comunicades.
-Ensenyança gratuïta.
-Metodologies variades.
-Exterior.
-Demanda.
-TIC
 
 
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario