viernes, 16 de mayo de 2014

SEMINARI III: ESBORRANY DOCUMENTAL DEFINITIU

*Segona modificació i versió definitiva entregada.

Nombre de vídeos: 3 filmacions (entrevista a Maite Sbert sobre el projecte Filosofia 3/18, sessió de Filosofia 3/18 infants de 4 anys i sessió de Filosofia 3/18 amb infants de 4rt d'Educació Primària).

Temàtica:
Realitzaré el documental individualment ja que estic realitzant el Treball de Fi de Grau i aprofitaré la tasca que estic fent pel treball relacionant ambdues assignatures. Faig el treball sobre el projecte de Filosofia 3/18. El treball que he realitzat aquests dies ha estat el de la gravació dels vídeos. El documental, finalment, després de moltes modificacions, he decidit que girarà entorn d'una entrevista sobre el projecte Filosofia 3/18 que he tingut el plaer de fer a na Maite Sbert. A més, he realitzat gravacions a dues escoles de dues sessions de Filosofia: una sessió de Filosofia 3/18 amb infants de 4 anys de l'escola CEIP Badies i una sessió se Filosofia 3/18 amb infants d'Educació Primària (4rt curs) de l'escola CEIP Bartomeu Ordines. Per tant, el montatge del meu documental el duré a terme fent servir les gravacions comentades (la de l'entrevista a na Maite Sbert, mestra d'Educació Primària i especialista en Filosofia 3/18, la de la sessió de 4 anys i la de la sessió de 4rt).

He pensat elaborar el documental sobre Filosofia 3/18 i així també em servirà per adjuntar-ho al document del treball.

Esborrany:

El meu primer disseny del documental és el següent:

*Primer de tot, realitzaré les gravacions.

*Finalitat/objectius:

-Conèixer el projecte Filosofia 3/18 i la seva aplicació a l'escola.
-Oferir una visió general del projecte i del seu esperit.
-Donar una visió de com és una sessió de Filosofia 3/18 (sessió d'Educació Infantil i sessió d'Educació Primària).
-Saber què aporta el projecte als docents.
-Saber què aporta treballar d'acord amb les habilitats de pensament als infants (beneficis).
-Recollir possibles propostes de millora sobre la situació actual del projecte.
-Recollir els consells i les aportacions de na Maite Sbert.
-Identificar les condicions necessàries per dur a terme una sessió de Filosofia 3/18.


Recursos:

Per a l'elaboració del documental necessitaré:

-El guió de les entrevistes del Treball de Fi de Grau.

-Càmara de vídeo, “tablet”, “mòvil”... per a la gravació.

-Programa per al muntatge del documental.

Nombre de sessions:

-Sessió 1: gravació sessions de Filosofia.
-Sessió 2: gravació sessions de Filosofia.
-Sessió 3: gravació Maite Sbert.
-Sessió 4: observació i anàlisi dels enregistraments.
-Sessió 5: muntatge del documental a través del programa seleccionat.
-Sessió 6: acabar muntatge documental.
-Sessió 7: Observació i anàlisi muntatge documental i realització de les respectives correccions que es considerin necessàries.

*Competències treballades:

-1.És autònom en l'aprenentatge: 1.1.Cerca i accedeix a dades i recursos existents a l'hora de resoldre les activitats, tasques i situacions que es plantegen al Pràcticum i a l'assignatura i 1.3. Accedeix i revisa altres blocs i experiències per tal d'ampliar la pròpia formació.

Justificació: per a l'elaboració del documental he realitzat una recerca i he accedit a recursos existents al meu abast (la xarxa, bibliografia necessària sobre el tema, consulta amb experts en el tema, etc.). A més, he compartit converses amb persones expertes en el tema les quals m'han aportat moltíssima informació de gran qualitat educativa i penso que això m'ha suposat una millora en la meva formació com a mestra.

-2.Reflexiona sobre el seu propi procés d'aprenentatge: 2.3. Descriu el que vol aprendre, els objectius que es proposa.

Justificació: Amb l'elaboració de l'esborrany del documental he marcat els objectius que em proposo amb la realització d'aquesta tasca (què vull aconseguir).

-4.Analitza i reflexiona sobre els processos d'ensenyament-aprenentatge: 4.2.Identifica bones pràctiques, les compara.

Justificació: penso que el tema que he seleccionat pel meu documental hem permetrà identificar bones pràctiques i comparar-les entre elles (sessions de Filosofia i entrevista a Maite Sbert).


No hay comentarios:

Publicar un comentario