domingo, 4 de mayo de 2014

LES ACTIVITATS QUOTIDIANES:


*Lectura de Tiziana Morgandi.

En aquesta lectura, principalment, es destaquen els beneficis que aporta donar profit i un sentit a les activitats quotidianes a l'escola (moment de dormir, menjar, d'higiene, etc.) per tal que els infants puguin ser autònoms i puguin tenir un procés de desenvolupament sa. L'autora ens parla de les activitats més comuns a l'escola (les de cada dia) i de l'estreta relació entre aprenentatge i espais. Es pot dir que estic totalment d'acord amb l'autora de l'article la qual promou la necessitat d'atenció cap als infants i l'organització dels espais per tal donar resposta a les seves necessitats tant individuals com col·lectives i, d'aquesta manera, afavorir el desenvolupament de les seves competències. A més, en la lectura es remarca la necessitat d'una atenció individualitzada, el reconeixement de les peculiaritats i del temps de cada infant sempre elogiant la lentitud i donant la possibilitat als infants de repetir les experiències, com diu l'autora, “per descobrir, conèixer i aprendre”.

El contingut de la lectura ens pot semblar utòpic però crec que es pot aconseguir sempre i quan donem als nostres infants el temps que necessiten, com ho remarca la lectura anterior, i els oferim espais organitzats on puguin donar satisfacció a les seves necessitats. En definitiva, els hem de donar totes les oportunitats possibles, els hem d'oferir propostes adequades a les seves necessitats i a les seves capacitats. Per aquest motiu i per poder aconseguir-ho, es fa necessari a l'escola trobar espais per al joc simbòlic, espais d'intimitat, espais de relació, etc., on puguin anar desenvolupant la seva autonomia personal.

*Competències treballades:

-1.És autònom en l'aprenentatge: 1.2.Reflexiona i pondera sobre elements que porten a una bona actuació professional.

Justificació: a través de la reflexió sobre el contingut de la lectura he presentat i analitzat aquells aspectes que marquen i defineixen una bona actuació professional.

-4.Analitza i reflexiona sobre els processos d'ensenyament-aprenentatge: 4.1.Identifica els marcs teòrics que justifiquen o qüestionen les pràctiques que es duen a terme a l'aula i 4.2.Identifica bones pràctiques.

Justificació: he identificat el marc teòric i la concepció de l'autora de la lectura i hi he reflexionat. He identificat la manera de fer (metodologia) en la que es recolza l'autora i ho he identificat com una bona pràctica.


No hay comentarios:

Publicar un comentario