*Lectura de Tiziana Morgandi.
En aquesta lectura, principalment, es destaquen els beneficis que
aporta donar profit i un sentit a les activitats quotidianes a
l'escola (moment de dormir, menjar, d'higiene, etc.) per tal que els
infants puguin ser autònoms i puguin tenir un procés de
desenvolupament sa. L'autora ens parla de les activitats més comuns
a l'escola (les de cada dia) i de l'estreta relació entre
aprenentatge i espais. Es pot dir que estic totalment d'acord amb
l'autora de l'article la qual promou la necessitat d'atenció cap als
infants i l'organització dels espais per tal donar resposta a les
seves necessitats tant individuals com col·lectives i, d'aquesta
manera, afavorir el desenvolupament de les seves competències. A
més, en la lectura es remarca la necessitat d'una atenció
individualitzada, el reconeixement de les peculiaritats i del temps
de cada infant sempre elogiant la lentitud i donant la possibilitat
als infants de repetir les experiències, com diu l'autora, “per
descobrir, conèixer i aprendre”.
El contingut de la lectura ens pot semblar utòpic però crec que es
pot aconseguir sempre i quan donem als nostres infants el temps que
necessiten, com ho remarca la lectura anterior, i els oferim espais
organitzats on puguin donar satisfacció a les seves necessitats. En
definitiva, els hem de donar totes les oportunitats possibles, els
hem d'oferir propostes adequades a les seves necessitats i a les
seves capacitats. Per aquest motiu i per poder aconseguir-ho, es fa
necessari a l'escola trobar espais per al joc simbòlic, espais
d'intimitat, espais de relació, etc., on puguin anar desenvolupant
la seva autonomia personal.
*Competències treballades:
-1.És autònom en l'aprenentatge: 1.2.Reflexiona i pondera sobre
elements que porten a una bona actuació professional.
Justificació: a través de la reflexió sobre el contingut de la
lectura he presentat i analitzat aquells aspectes que marquen i
defineixen una bona actuació professional.
-4.Analitza i reflexiona sobre els processos
d'ensenyament-aprenentatge: 4.1.Identifica els marcs teòrics que
justifiquen o qüestionen les pràctiques que es duen a terme a
l'aula i 4.2.Identifica bones pràctiques.
Justificació: he identificat el marc teòric i la concepció de
l'autora de la lectura i hi he reflexionat. He identificat la manera
de fer (metodologia) en la que es recolza l'autora i ho he
identificat com una bona pràctica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario