domingo, 23 de febrero de 2014

PRESENTACIÓ PERSONAL:


Som na Pilar Guiscafré Ferrer una alumna de quart de Grau d'Educació Infantil de la UIB que està cursant l'assignatura de Reflexió i innovació educativa i el Treball de fi de grau sobre Filosofia 3/18. Tenc 22 anys i som de Capdepera. Des del meu punt de vista, crec que som aquí perquè sempre he sabut quina és la meva vocació i el que m'ha agradat. Des que era petita m'han agradat els infants, crec que no cal dir-ho pels qui hem coneixen, i suposa tot un repte per jo compartir, construir i viure coneixements, experiències i emocions a l'escola infantil. Per jo, em resulta fantàstica la idea de poder contruibuir en el desenvolupament dels infants de la nostra societat, com també la idea de poder ajudar, guiar i acompanyar en la construcció del coneixement de cada un d'ells, un coneixement construït i alhora compartit per tots. Sempre he vulgut ser mestre perquè sé que el fet de ser mestre em suposarà un aprenentatge nou cada dia de la meva vida i a l'escola tots podem aprendre junts els uns dels altres, enriquir-nos mútuament, compartir experiències i emocions, discutir, conversar, pensar, sentir, perceber fets, idees, emocions...

L'any 1994 vaig començar a cursar preescolar a l'escola CEIP s'Auba del meu poble (Cala Ratjada) i, en acabar el sisè curs d'Educació Primària, vaig passar a l'institut (IES Capdepera) on vaig fer els quatre anys de la ESO i els dos anys de Batxiller. Fa quatre anys vaig aprovar la selectivitat i vaig aconseguir entrar a la carrera de Grau d'Educació Infantil. Mai he repetit cap curs i sempre he estat una estudiant molt exigent amb mí mateixa. Mai havia estat tant contenta perquè sempre havia volgut estudiar aquesta carrera i volia tenir una bona mitja per aconseguir entrar i, per tant, el meu somni i el meu futur laboral. Llavors, vaig aprovar el primer curs de la carrera, el pròxim any el segon curs, després el tercer (un semestre de pràctiques 0-3 anys) i l'any passat el quart curs (un semestre de pràctiques 3-6 anys). Per motius de feina (horari laboral), no he pogut realitzar l'assignatura de Reflexió i innovació educativa durant les pràctiques, ja que és una assignatura d'horabaixa i jo sempre he estat matriculada pels matins i els capvespres feia feina i, per tant, ara ja no treballo i estic cursant l'assignatura i el treball de fi de grau que és el que em manca per finalitzar la carrera.

De l'assignatura de Reflexió i Innovació educativa, esper obtenir una experiència molt enriquidora com a mestra, com també, aprendre molt de les aportacions de les meves companyes i de la professora de l'assignatura. M'agradaria que m'ajudés a millorar l'actitud reflexiva i d'escolta que ha de tenir tot bon mestre, com també, a compartir valors, inquietuds, expressar sentiments... i, en definitiva, a treballar més en grup, aprendre les unes de les altres, ja que el treball col·laboratiu és una característica primordial del mestre.

Pel que fa al tema de les pràctiques, l'any passat vaig fer les pràctiques 3-6 anys i l'any anterior les 0-3 anys. Va ser una experiència molt enriquidora i força gratificant, ja que vaig haver de fer molta feina però la recompensa feia que mereixés la pena. Vaig poder viure de primera mà el dia a dia d'una escoleta municipal i el d'una escola pública d'Educació Infantil (amb 3 línies) i d'Educació Primària (amb 2 línies).
Durant les pràctiques 0-3, vaig realitzar l'anàlisi de centre corresponent, l'anàlisi del grup i un projecte de millora de psicomotricitat.
Durant les pràctiques 3-6, vaig realitzar els dos anàlisis corresponents (centre i grup aula), un projecte de millora de Filosofia 3/18 i altres activitats del centre (per exemple, el Dia de la Poesia).
Les pràctiques em dugueren una feinada brutal però només amb els somriures dels alumnes en entrar cada dia a l'aula valia la pena i quan al segon mes de practiques vaig poder exercir el paper de mestre per primera vegada amb el meu grup aula per jo va ser la millor recompensa de totes. L'afectuositat del grup i la facilitat en que t'acullen com una més és l'experiència més impactant de totes com també el fet de poder participar vertaderament en el dia a dia de l'escola.



*Competències:

-1.És autònom en l'aprenentatge: 1.2. Reflexiona i pondera sobre elements que porten a una bona actuació professional.

Justificació: en la meva presentació, apareix el meu punt de vista sobre què és el que considero una bona actuació profesional (un bon mestre/a).

-2.Reflexiona sobre el seu propi procés d'aprenentatge: 2.1.Identifica punts forts i puns febles quant a les seves capacitats i competències professionals i  2.3.Descriu el que vol aprendre, els objectius que es proposa.

Justificació: en un dels paràgrafs present les meves debilitats com, per exemple, ser massa exigent i, també, algunes de les meves virtuds. Penso que és molt positiu reconèixer els límits que pot tenir un mateix. A més, en la presentació, apareix el que em proposo aconseguir amb l'assignatura (millorar actitud reflexiva i d'escolta, aprendre de les aportacions de les companyes i de la professora,  compartir valors, etc.) i els meus objectius com a futura mestra.


 

No hay comentarios:

Publicar un comentario