*Mestre/a
ideal:
Tranquil, proper, afectuós, to de veu adequat, relaxat, reflexiu, formació contínua, inquietuds constants, respectuós amb els ritmes i necessitats dels infants, amb molta vocació, alegre, fomentador de la interacció i de la implicació dels alumnes, considera els errors com un punt de partida pels aprenentatges i treballa en grup constantment per millorar la qualitat dels aprenentatges. Segons la meva opinió, el perfil d’un mestre d’infantil ha de ser el mateix per a qualsevol de les dues etapes (0-3 anys/3-6 anys), ja que penso que de no considerar-ho així, s’estaria rompent la continuïtat d’aquesta etapa per la qual s’ha lluitat tant. Malgrat el/la mestre/a en les seves intervencions hagi de tenir en compte que, segons les edats dels infants, els seus requeriments, necessitats i demandes seran diferents i, per tant, les propostes que haurà de fer hauran d’adaptar-se a cada nivell.
El que em manca per arribar a ser-ho, principalment, és molta experiència i una formació constant dins d'un grup-aula. Viure el dia a dia dins d'una escola, treballant i col·laborant amb altres mestres, compartir coneixements, idees, il·lusions, observar les diverses aptituds, conductes i reaccions dels infants, escoltar-los, ajudar-los, aprendre d'ells...moltes coses que penso que, al llarg dels anys, es poden arribar a aconseguir mitjançant una pràctica adequada i constant.
*Escola
ideal:
Imagino
una escola on es té molt de respecte pels interessos, inquietuds i
necessitats dels infants; on es viu la tasca docent amb implicació;
on es pretén millorar les pràctiques dia rere dia i; a més, on es
té cura de les relacions de qualitat amb les famílies i s’aprofiten
els recursos que ofereix la comunitat educativa. A la meva escola
ideal tot el personal de l'escola comprèn el valor i la importància
del joc, tant perquè és una activitat que respon al projecte
educatiu, com perquè demana la col·laboració de tothom en el
proveïment i manteniment del material, i es dóna una especial
importància a la socialització a partir de l'autoconeixement i la
interrelació amb el món social i natural, potenciant el
desenvolupament i l'aprenentatge i oferint als alumnes models
d'actituds (acceptació de les diferències individuals, la
diversitat sociocultural, etc) que li serviran de referència.
*Competències:
-1.És autònom en l'aprenentatge: 1.2.Reflexiona i pondera sobre elements que porten a una bona actuació professional.
Justificació: he reflexionat sobre totes les qualitats que ha de tenir tot bon mestre/a les quals porten a una bona actuació professional.
-2.Reflexiona sobre el seu propi procés d'aprenentatge: 2.1.Identifica punts forts i punts febles quant a les seves capacitats i competències professionals i 2.3.Descriu el que vol aprendre, els objectius que es proposa.
Justificació: he pogut veure més clarament aquells punts, especiament forts, que ha de complir un bon professional i aquests punts forts o competències són les que em proposo aconseguir com a futura mestra.
*Competències:
-1.És autònom en l'aprenentatge: 1.2.Reflexiona i pondera sobre elements que porten a una bona actuació professional.
Justificació: he reflexionat sobre totes les qualitats que ha de tenir tot bon mestre/a les quals porten a una bona actuació professional.
-2.Reflexiona sobre el seu propi procés d'aprenentatge: 2.1.Identifica punts forts i punts febles quant a les seves capacitats i competències professionals i 2.3.Descriu el que vol aprendre, els objectius que es proposa.
Justificació: he pogut veure més clarament aquells punts, especiament forts, que ha de complir un bon professional i aquests punts forts o competències són les que em proposo aconseguir com a futura mestra.
No hay comentarios:
Publicar un comentario